۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۶

استاندار فارس مطرح کرد:

٢٢٣٨میلیارد تومان از املاک مازاد فارس آماده مولدسازی است

٢٢٣٨میلیارد تومان از املاک مازاد فارس آماده مولدسازی است

شیراز- استاندار فارس گفت: براساس آمارهای ارائه شده در حوزه مولد سازی و فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی ۲ هزار و ٢٣٨ میلیارد تومان املاک آماده مولد سازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت الله رحیمی دوشنبه شب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه یکی از روش‌های پرداخت مطالبات معوق دستگاه‌های اجرایی، تأمین اعتبار از طریق فروش املاک مازاد است بیان کرد: یکی از روش‌هایی که در پرداخت مطالبات بازنشستگان و حقوق معوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی در قانون دیده شده است فروش املاک مازاد و مولدسازی این املاک است که دستگاه‌های اجرایی بایستی در معرفی املاک مازاد خود که امکان مولدسازی در آن وجود دارد همکاری لازم را با دستگاه‌های متولی داشته باشند.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس تصریح کرد: با توجه به قانون بودجه کشور اگر دستگاه‌ها به صورت خود اظهاری املاک مازاد خود را معرفی کنند امکان بازگشت بودجه فروش این املاک به وزارتخانه و دستگاه مربوطه فراهم است اما اگر این مهم صورت نگیرد از طریق دستگاه‌های نظارتی نسبت به شناسایی املاک مازاد اقدام خواهد شد.

استاندار فارس یادآور شد: از جمله اهدافی که این طرح به دنبال تحقق آن است از بین بردن گره‌های مختلف در حوزه اعتبارات است این در حالی است که می‌توان از این فرصت در راستای جبران کمبودهای موجود در دستگاه‌های خدماتی و اجرایی نیز بهره جست.

رحیمی در اعطای تکلیف به دستگاه‌های اجرایی نیز متذکر شد: دو سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و دارایی بر حسب وظایف قانونی که در قانون در راستای نظارت بر اجرای هرچه بهتر این مصوبات آورده شده است بایستی اقدامات نظارتی خود را در راستای افزایش نظارت بر دستگاه‌های اجرایی در معرفی املاک مازاد خود افزایش دهند.

او افزود: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی نحوه استفاده از ظرفیت‌های موجود در قانون بودجه در راستای افزایش سهم اعتبارات استانی است از این رو اگر مدیری نتواند از ظرفیت تهاتر در قانون بودجه استفاده کند بایستی به عالی‌ترین مقام استان معرفی گردد.

استاندار فارس در خصوص الزام اجرایی شدن مصوبات نیز اظهار کرد: یکی از وظایفی که در حوزه اقتصاد بایستی بیش از گذشته مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد پایش و بررسی علل عدم اجرایی شدن مجوزهای اصولی در سطح استان است که دستگاه‌های اجرایی بایستی اهتمام بیشتری در راستای اجرایی شدن مصوبات اصولی در استان فارس داشته باشند.

وی ادامه داد: اقداماتی که منجر به افزایش اعتبارات و سطح دسترسی عمومی مردم به رفاه گردد موجب افزایش ضریب توسعه یافتگی در استان فارس می‌شود از این رو بایستی تمامی دستگاه‌های اجرایی در راستای افزایش توسعه یافتگی در استان فارس تلاش کنند

کد خبر 5001293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha